fredag 29. mars 2013

Young the Giant


Selv om jeg leter etter, og finner mye av, god musikk fra Sør-Korea, betyr ikke det at jeg ignorerer resten av verden. Selv om jeg har spillelisten min, som jeg fortsetter å oppdatere én gang i uken, kommer jeg til å anbefale annen musikk. De får hele blogginnlegg dedikert til seg selv, og må ikke dele med noen andre. Dette kommer til å være musikk fra hele verden. Jeg driter i språk og nasjonalitet, må du ha forstått nå. Her kommer første anbefaling, til din glede:



Det første som kom på tv da jeg kom hjem på påskeferie forrige fredag, var Skavlan. Som avslutning spilte bandet Lumineers, og jeg søkte de opp på Spotify. Sangen de spilte på tv var herlig, men resten av sangene deres gikk ikke helt inn i hjertet mitt. De er flinke, det er ikke det; det var bare noe som manglet. Når jeg først er i gang trekker et bandnavn til seg min oppmerksomhet. 


La meg presentere: Young The Giant


Young The Giant er en gruppe fra California som spiller indierock og har bare gitt ut ett album så langt. De har røtter fra både midt-østen og Europa, spiller helt herlig musikk som har det lille ekstra jeg aldri klarer å sette fingeren på. Bandnavnet har forresten ingen mening. Det er noe med stemningen og lyden i denne musikken som virkelig fungerer for meg. Den første sangen jeg hørte var "Guns Out", og den bekreftet min mistanke om at dette var en interessant gruppe da jeg så det rare navnet(Jeg opplevde nøyaktig det samme da jeg fant ut om Biffy Clyro, som også har stjålet mitt hjerte).

Veldig mye indie høres veldig lik ut, men de jeg begynner å like er de som skiller seg ut litt. Young The Giant skiller seg ut med den stilige og sterke vokalen og følelsen av kvalitet på lyden(noe som er ganske bra på det første albumet). Skjønner du hva jeg mener med det? Hvordan skal jeg forklare det? Det er vel når du kan høre helt tydelig på musikken at dette er kvalitet. Det er som dyr, fyldig belgisk konfekt versus flat first-price sjokolade.

Denne gruppen er belgisk konfekt og jeg liker smakene de tilbyr.

Her kan du høre hele albumet deres, med samme tittel som bandnavnet




Vil du ha mer?




Var dette noe for deg?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer?